Swimmie

Swimmie is een applicatie ontwikkeld om kinderen tussen 6 en 8 jaar oud te stimuleren om verder te gaan met zwemdiploma C.

Case

Swimmie is een applicatie ontwikkeld door 5 studenten om kinderen tussen 6 en 8 jaar oud aan het zwemmen te krijgen. Kinderen stoppen vaak na diploma A of B. Met Swimmie worden zij gestimuleerd om verder te gaan met diploma C. Op een speelse manier worden de voordelen van een C diploma bijgebracht.

Via de toepassing van gamification worden kinderen getriggerd om naar zwemlessen te gaan. Via de app Swimmie kunnen kinderen minigames vrijspelen door het behalen van bepaalde oefeningen tijdens de zwemlessen. De zwemdocent houdt dit bij, op deze manier kunnen ook ouders thuis zien wat hun kinderen geleerd hebben tijdens de les.

Ik ben dit project verantwoordelijk geweest voor de gamification aspecten van de app. Hoe trigger je kinderen om verder te gaan na zwemdiploma A en B, in plaats van dat ze gaan voetballen of tennissen? Verder heb ik ook aan de UI gewerkt en usability testen uitgevoerd met de doelgroep.

Project

Swimmie

Opdrachtgever

Uitgeverij Stam

Rol

Gamification & Experience Designer

Screencast

De werking van Swimmie is vastgelegd in een screencast. Hierin zijn alle interacties die de gebruiker kan uitvoeren te zien.